31 Aug '11, 11pm

AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA via @akmalhilmi

??apa yang patut aku buat supaya kita dapat bagi sumbangan kat negara kita nieh…takkan kita nak goyang kaki tak nak jaga keamanan negara kita nieh??yela,sebab ramai antara kita yang dah lupa sejarah…ramai yang diantara kita nieh dah lupa keadaan nenek moyang kita masa dijajah…lagi-lagi askar-askar negara kita berkorban mempertahankan negara nieh…walaupun ada bantuan dari negara luar…seksa seksa seksa!!aku dengar nenek aku cerita pun…fiuuhhh fiuuhhhh…sedih dengar sebab arwah atok aku dalam askar masa dulu…aku rasa dorang lagi patut digerlar “Aku Anak Malaysia Merdeka” sebab dorang lagi tahu dan juga dorang juga merasai keperitan masa zaman negara kita sebelum Merdeka lagi…teringat lagi cikgu aku ajar sejarah,sebenarnya negara kita dah beratus tahun dijajah oleh penjajah sejak zaman Melaka lagi…tak silap aku la sebab dah lama kot tak masuk kelas sejarah sekolah..hikhik…dan s...

Full article: http://www.akmalhilmi.com/aku-anak-malaysia-merdeka/

Tweets

AKU ANAK MALAYSIA MEDEKA via @akmalhilmi

akmalhilmi.com 31 Aug '11, 9pm

??apa yang patut aku buat supaya kita dapat bagi sumbangan kat negara kita nieh…takkan kita nak goyang kaki tak nak jaga k...

Merdeka!

Merdeka!

rockybru.com.my 30 Aug '11, 8pm

The same year Malaysia achieved its Merdeka from the British, Ghana became the first African state to gain its Indepedence...

Aku Anak Malaysia Merdeka via @syzwnsrwk

Aku Anak Malaysia Merdeka via @syzwnsrwk

belog.syazwansarawak.com 27 Aug '11, 3am

Kebetulan ulang tahun kemerdekaan negara kita yang tercinta kali ke-54 jatuh pada tarikh sama dengan 1 Syawal yakni Hari R...

龍卷風 » Merdeka

drliew.net 30 Aug '11, 5pm

August 31st. I hope the rakyat of Malaysia really understand what is the true meaning of Merdeka - independence - freedom ...

Mkini: How did we get Merdeka?: How did we get ...

loyarburok.com 31 Aug '11, 4am

Tunku Abdul Rahman, and especially David Marshall, took a hardline position –’surrender and submit to preventive detention...

UNTUK ANAK ANK MUDA: DUNIA INI AKHIRNYA ADALAH MILIK ANAK MUDA ketahui dirimu ketahui musuh mu seratus pertemp...

UNTUK ANAK ANK MUDA: DUNIA INI AKHIRNYA ADALAH ...

tukartiub.blogspot.com 03 Sep '11, 8am

bangsa yang tidak mengenal sejarah bangsa yang tak tahu dari mana mereka datang bangsa ini tidak akan tahu kemana mereka a...

Apa Yang Baru Di Belog Aku via @syzwnsrwk

belog.syazwansarawak.com 28 Aug '11, 1am

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Makin mendekati ulangtahun Hari Kemerdekaan dan juga Hari Syawal yang ditunggu-tunggu...

Umno?Ya mereka la pejuang kemerdekaan sebenar. ...

malaysiawaves.com 31 Aug '11, 12pm

Ramai terkejut Mat Sabu menyatakan Ahmad Indera yang menyerang Rumah Pasung Bukit Pasung sebagai pejuang kemerdekaan. Ini ...

Gambar Anak Elyana

Gambar Anak Elyana

jomss.blogspot.com 01 Sep '11, 4am

Penyanyi Elyana atau nama penuh Erneelya Elyana Emrizal telah selamat melahirkan seorang bayi perempuan pada 27 ogos lalu ...

国庆日快乐!

justnorahs.blogspot.com 31 Aug '11, 8am

A Luscious Yummilious Shine for Your Lips with May... My McD Collection: Time Out with ♥ Hello Kitty ♥ Levi's® Go Forth Po...

#Malaysian Bar Press Release: Merdeka means mat...

malaysianbar.org.my 01 Sep '11, 5am

We have just celebrated the 54th anniversary of Merdeka, and in a few days’ time we will celebrate the 48th anniversary of...

Blawg Flash: Merdeka yang hilang?

Blawg Flash: Merdeka yang hilang?

loyarburok.com 04 Sep '11, 5am

Terdapat begitu banyak cara seseorang rakyat Malaysia meluahkan perasaan cinta akan negaranya. Dia tidak perlu menuturkan ...

Buka Puasa Mamee, RM dan Anak-Anak Yatim… via @...

redmummy.com 23 Aug '11, 3am

Masih ingat lagi dulu-dulu time aku kecik-kecik still in school, asal balik sekolah jer mesti singgah kedai beli Mamee. Sa...

Funky Villa 54th Merdeka Promotion

foodpromotions.com.my 02 Sep '11, 12am

The Beer Factory Guinness Arthur's Day Funky Villa 54th Merdeka Promotion Garden Hotels The Spread Warna-Warni Malaysia Th...

In celebration of Msia's 54th Independence... Merdeka Open House 2011: Makan Thru Msia #merdekaopenhouse

In celebration of Msia's 54th Independence... M...

) currently living in Kuching, had submitted an interesting ingredient from Sibu which is an indigenous Sibu Olive called ...