31 Aug '11, 9pm

AKU ANAK MALAYSIA MEDEKA via @akmalhilmi

??apa yang patut aku buat supaya kita dapat bagi sumbangan kat negara kita nieh…takkan kita nak goyang kaki tak nak jaga keamanan negara kita nieh??yela,sebab ramai antara kita yang dah lupa sejarah…ramai yang diantara kita nieh dah lupa keadaan nenek moyang kita masa dijajah…lagi-lagi askar-askar negara kita berkorban mempertahankan negara nieh…walaupun ada bantuan dari negara luar…seksa seksa seksa!!aku dengar nenek aku cerita pun…fiuuhhh fiuuhhhh…sedih dengar sebab arwah atok aku dalam askar masa dulu…aku rasa dorang lagi patut digerlar “Aku Anak Malaysia Merdeka” sebab dorang lagi tahu dan juga dorang juga merasai keperitan masa zaman negara kita sebelum Merdeka lagi…teringat lagi cikgu aku ajar sejarah,sebenarnya negara kita dah beratus tahun dijajah oleh penjajah sejak zaman Melaka lagi…tak silap aku la sebab dah lama kot tak masuk kelas sejarah sekolah..hikhik…dan s...

Full article: http://www.akmalhilmi.com/aku-anak-malaysia-medeka/

Tweets

AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA via @akmalhilmi

akmalhilmi.com 31 Aug '11, 11pm

??apa yang patut aku buat supaya kita dapat bagi sumbangan kat negara kita nieh…takkan kita nak goyang kaki tak nak jaga k...

Aku Anak Malaysia Merdeka via @syzwnsrwk

Aku Anak Malaysia Merdeka via @syzwnsrwk

belog.syazwansarawak.com 27 Aug '11, 3am

Kebetulan ulang tahun kemerdekaan negara kita yang tercinta kali ke-54 jatuh pada tarikh sama dengan 1 Syawal yakni Hari R...

UNTUK ANAK ANK MUDA: DUNIA INI AKHIRNYA ADALAH MILIK ANAK MUDA ketahui dirimu ketahui musuh mu seratus pertemp...

UNTUK ANAK ANK MUDA: DUNIA INI AKHIRNYA ADALAH ...

tukartiub.blogspot.com 03 Sep '11, 8am

bangsa yang tidak mengenal sejarah bangsa yang tak tahu dari mana mereka datang bangsa ini tidak akan tahu kemana mereka a...

Gambar Anak Elyana

Gambar Anak Elyana

jomss.blogspot.com 01 Sep '11, 4am

Penyanyi Elyana atau nama penuh Erneelya Elyana Emrizal telah selamat melahirkan seorang bayi perempuan pada 27 ogos lalu ...

Apa Yang Baru Di Belog Aku via @syzwnsrwk

belog.syazwansarawak.com 28 Aug '11, 1am

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Makin mendekati ulangtahun Hari Kemerdekaan dan juga Hari Syawal yang ditunggu-tunggu...

DUA JEMPUTAN PREVIEW SCREENING DARI @NuffnangMY via @akmalhilmi

DUA JEMPUTAN PREVIEW SCREENING DARI @NuffnangMY...

akmalhilmi.com 30 Aug '11, 5pm

DUA JEMPUTAN PREVIEW SCREENING DARI @NuffnangMY Posted On Wednesday, August 31, 2011 By akmalhilmi . sebelum nak mulakan e...

Buka Puasa Mamee, RM dan Anak-Anak Yatim… via @...

redmummy.com 23 Aug '11, 3am

Masih ingat lagi dulu-dulu time aku kecik-kecik still in school, asal balik sekolah jer mesti singgah kedai beli Mamee. Sa...

Tahniah | Elyana Selamat Lahirkan Anak: Selamat datang ke dunia baru, babygirl! Tahniah Rent... Via @rentakartiscom

Tahniah | Elyana Selamat Lahirkan Anak: Selamat...

rentakartis.com 27 Aug '11, 9pm

Selamat datang ke dunia baru, babygirl! Tahniah RentakArtis ucapkan kepada penyanyi Elyana kerana telah selamat melahirkan...

Abby Abadi bergambar bersama anak-anak di Hari Raya tanpa bekas suami (5 gambar): Gambar Har... via mediamalaya.com

Abby Abadi bergambar bersama anak-anak di Hari ...

mediamalaya.com 30 Aug '11, 12pm

Gambar Hari Raya Pertama golongan artis dimulai dengan Abby Abadi. Abby bersama anak-anaknya ceria berbaju warna merah. Cu...

Anak Aziz M. Osman bergambar bersama Puteri Lily Lokman dan adik baru (2 gambar)

Anak Aziz M. Osman bergambar bersama Puteri Lil...

mediamalaya.com 02 Sep '11, 1am

Aziz M Osman. Puteri Lily Lokman sambut kelahiran anak perempuan di Hari Merdeka (3 gambar) Aziz M. Osman, Puteri Lily Lok...