30 Jul '11, 2am

Salam Ramadhan…

Salam Ramadhan…

nawaytu shawma ghadin,’an adaa`i fardhi als-syahri ramadhaana haadzihi als-sanati, li `allaahi ta’aalaa. sahaja aku berpuasa pada pada esok hari di bulan Ramadan kerana Allah Taala Doa Berbuka Puasa/Iftar allaahu mma, la ka shumtu, wa bi ka `aamantu, wa ’alaa rizqi ka `afthartu, bi rahmati ka yaa `arhama `alr rahimiyna. Ya Allah kernamu aku berpuasa dan dengan aku beriman, dan dengan rezekimu aku berbuka, dengan belas kasihmu tuhan yang maha mengasihi hangpa makan kurma tak? aku ni kurang sketlah makan kurma…dulu masa kekecik sampai kena paksa suh makan tau. pantang mak pak aku kalau bukak puasa ngan air sejuk, gok gok gok air sejuk tu lalu tekak wui sedapnya. Sunat berbuka puasa dengan kurma dulu, anak2 aku pun sama degil tak nak makan kurma. sumer bantai minum air milo dulu, tu pun aku ajar dari depa kecik bukak puasa dengan air panas jangan terus dengan air sejuk. so Ra...

Full article: http://redmummy.com/2011/07/30/salam-ramadhan/

Tweets

SALAM RAMADHAN UNTUK SEMUA YANG MERAIKANNYA DARI akmalhilmi[cot]com via @akmalhilmi

SALAM RAMADHAN UNTUK SEMUA YANG MERAIKANNYA DAR...

akmalhilmi.com 31 Jul '11, 5pm

KISAH HIDUP MOHD ASHRAF HAFIZ ABDUL AZIZ/ALEESHA FARHANA | akmalhilmi[dot]com on MOHD ASHRAF HAFIZ ABDUL AZIZ/ALEESHA FARH...

Wah! @sherrina ....Buffet Ramadhan Murah Dari MilkADeal, Beli Jangan Tak Beli...

Wah! @sherrina ....Buffet Ramadhan Murah Dari M...

beautifulnara.com 29 Jul '11, 9am

Buffet Ramadhan Murah Dari MilkADeal, Beli Jangan Tak Beli Tweet Share Minggu depan dah nak start puasa dan mesti dah rama...

ShamHardy.com: Salam Geek Ramadhan

shamhardy.com 04 Aug '11, 7am

Rasanya aku belum lagi menyampaikan salam Ramadhan aku melalui blog ini, cam biasa alasan.. busy sana sini, macam la aku s...

Ramadhan Giveaway ! via @woot_woot

Ramadhan Giveaway ! via @woot_woot

iniwootwoot.com 23 Jul '11, 7am

Sempena Ramadhan yang bakal menjelang,elok kite banyakkan bersedekah kan ? So di kesempatan ini aku dan roomate iaitu ahma...

LAFAZ NIAT PUASA SEBULAN DAN ESOK HARI BULAN RAMADHAN via @akmalhilmi

LAFAZ NIAT PUASA SEBULAN DAN ESOK HARI BULAN RA...

akmalhilmi.com 31 Jul '11, 6pm

sempena dengan bulan Ramadhan nieh…aku nak sediakan diri aku n korang dengan lafaz niat puasa untuk sebulan puasa dan juga...

The first ramadhan yang pilu…

The first ramadhan yang pilu…

redmummy.com 08 Aug '11, 12am

baru ler aku nak bercerita borak sket2…. ni 1st Ramadhan, 3 hari selepas kami tiada pembantu rumah. agak perit waktu ni, c...

50% Off Kampung Style Ramadhan Buffet #Food

50% Off Kampung Style Ramadhan Buffet #Food

iamthewitch.com 01 Aug '11, 1am

It is that time of the year again where the Muslims in the world celebrate Ramadhan , the month of fasting and breaking fa...

OHBULAN!: Program Ramadhan : Sirah Nabi

ohbulan.com 01 Aug '11, 7am

Sebuah rancangan berbentuk ilmiah khas untuk adik-adik sempena bulan Ramadan yang membawa pendekatan bercerita mengenai ki...

Bazaar Ramadhan Seluruh Malaysia via @syzwnsrwk

Bazaar Ramadhan Seluruh Malaysia via @syzwnsrwk

belog.syazwansarawak.com 02 Aug '11, 2pm

Ramadan is back in Malaysia again and the main attraction has to be the Ramadan bazaars (pasar Ramadan). Ramadan is one of...