27 Feb '18, 2pm

Kembara ke Rome, Italy. Meh tengok apa yg menarik sini...

Kami turun di hentian utama dan keluar dengan bingung tanpa peta. Sedang berjalan mundar mandir memikirkan mana nak pergi tiba-tiba aku tersepak peta yang entah datang dari mana. Setelah menunggu seketika tiada yang ambil maka aku pun ambil mungkin Allah beri untuk bantu kami. Dengan peta mudahlah kami menuju ke Colosseum. Tak sempurna lawatan ke Rome kalau melawat Colosseum dan tapak besar tamadun Europe. Kami sampai Colosseum agak lewat jadi tak berapa ramai pelancong yang ada cuma yang ramai mat bangla yang mengejar pelancong untuk menjual cenderahati, rasanya macam tidak sesuai je. Selepas melawat Colosseum sambil menikmati sunset kami membeli cenderahati di kedai berhampiran dan terus pulang menaiki metro untuk berehat.

Full article: https://denaihati.com/kembara-musafir-rome-italy

Tweets

“Tunjuk Kaabah Ke Atau Sengaja Nak Tayang Cincin?”

rotikaya.com 06 Mar '18, 7am

Boleh dikatakan sekarang ni dah jadi trend untuk bergambar depan Kaabah. Sepatutnya umat Islam ke sana untuk beribadat, na...