30 Jun '16, 2am

Ibu Bapa Berbuka Buffet Mahal, Tinggal Anak-anak Di Rumah Nenek Jaga

Ibu Bapa Berbuka Buffet Mahal, Tinggal Anak-anak Di Rumah Nenek Jaga

Pergi iftar disesuatu tempat. Terjumpa kawan lama bersama suaminya. Kawan itu sudah 5 tahun berkahwin dan mempunyai dua orang anak dan kedua-duanya lelaki. Si abang 3 tahun dan si adik setahun. Mereka tidak membawa anak-anak mereka bersama. Kami bersembang sebentar dan aku bertanya “Kenapa tak bawak anak-anak sekali?” dan kawan aku tu jawab “Rugilah kalau bawak anak. Nanti tak boleh makan puas-puas. Dahlah buffet ni mahal. Ni dah kali ketiga aku berbuka kat luar. Suami aku yang ajak. Aku ikut jelah.” Aku tanya lagi “Siapa jaga anak?” Dia jawab “Mak aku. Mak aku memang jaga anak-anak aku bila aku kerja. Ni sekejap lagi habis makan aku ambik la anak-anak aku balik. Rumah aku dengan mak aku bukan jauh pun. Eh, kau boleh ye bawak anak kau sekali. Tak nakal ke dia? Kalau aku memang tak bawak la. Susah nak makan nanti. Rugi je bayar mahal-mahal kalau makan sikit.” Ya Allah. Bila...

Full article: http://amazingnara.com/ibu-bapa-berbuka-buffet-mahal-ting...

Tweets

Bukan Terlanjur Jika Berkali-Kali – Respon ‘Sen...

ohbulan.com 02 Jul '16, 2pm

Bagi Yang Dapat Baby Baru, Jangan Biar Bayi Dicium Orang & Elakkan Pergi Beraya. Ini Sebabnya.. Bacaan Surah Ar-Rahman Dar...

Pak Nil Bersyukur Dapat Jaga Ibu Hingga Akhir Hayat

Pak Nil Bersyukur Dapat Jaga Ibu Hingga Akhir H...

rotikaya.com 28 Jun '16, 8am

Selebriti Gambar Berita INTERAKSI: 1,103 Tweet Pak Nil Bersyukur Dapat Bersama Ibu Hingga Akhir Hayatnya Oleh Hazawani Ari...

Tiada Pelamin & Makanan Bermacam Jenis, Lelaki ...

ohbulan.com 01 Jul '16, 5am

Perjalanan nak mendirikan rumahtangga bukannya senang. Lagi-lagi bagi pihak lelaki kerana tanggungjawab mereka lagi berat ...