29 Jan '13, 1am

Harga Rumah RM25,000 & RM40,000 Untuk Warga Felda.: Sebelum itu FELDA ada rancangan untuk membina rumah yang ber...

bagus lah tan sri rozali nak buat rumah kpd warga felda rm25k sebuah…..bukannya tak boleh buat dgn harga tu sbb orang felda dah ada tapak rumah 1/2 ekar dan kebun 10 ekar….tapi kalau nak tau kebanyakan anak2 orang felda masuk univerisiti dan berkerjaya sama spt tan sri….sya selalu juga pi jalan kat felda sg buaya dan felda soeharto…banyak rumah usang/rumah tinggal sbb peneroka asal dah meninggal dan anak2 pun dah beli rumah atau bekerja kat bandar…..kalau nak buat rumah rm25k tu tak mustahil dan dari dulu lagi boleh buat….mai kita tengok kos buat rumah kat kg ni….bahan asas yg diperlukan ialah simen,pasir,bata,kayu,atap zink atau atap asbestos,kos buruh,kos wiring,piping dan lain2…..luas rumah 30×55,4 bilik 3 bilik air……simen 100 beg x rm18 = rm1800…pasir 4 lori x rm150 = rm600….bata pasir 3000 biji x 0.25 sen = rm750….kayu alang dan atap 300 bilah x3 kaki x rm7/kaki = rm6...

Full article: http://beritasemasa.com/harga-rumah-felda

Tweets

Harga Minyak RON95 Lebih Murah (RM2.63) VS Harg...

beritasemasa.com 29 Jan '13, 3am

dah lama dah rakyat tahu penyelewangan dalam hal petrol/diesel ni…ada ka patut utk menyeimbangkan subsidi yg diberikan kpd...

SYABAS Guna RM700 juta Bukan Baiki Paip, Tapi Beli Kereta & Baiki Rumah Pejabat

SYABAS Guna RM700 juta Bukan Baiki Paip, Tapi B...

greenboc.blogspot.com 27 Jan '13, 2pm

Menurutnya, seharusnya Syabas memberikan perkhidmatan kepada rakyat termasuk memastikan semua peralatan dalam keadaan baik...